2017. december 31., vasárnap

Szerelem szagú Utópia!

Tudom, régen volt már új bejegyzés a blogon, de ez nem jelenti azt, hogy eltűntem, leálltam, csupáncsak megkaptam annyiunk közös betegségét, a kóros időhiányt. Mindenkit biztosíthatok, azért megtoltuk az évet, a nyarat főleg, rendesen, többek között voltunk Anna koncerten: Tatán, Kapolcson, a FEZEN-en, Balatonbogláron, a Trackben, Barba Negrában... Folytattuk a turizmussal egybekötött koncertjárást  kedvenc új helyem a tatai Öreg-tó lett –,  és a megszokott régi jó helyek felelevenítését is. Hogy melyik volt a kedvenc, nehéz lenne megmondani; budapestiek közül talán a Track, ahol ugyan sokan voltunk, mégis kellemesen elférősen. (Legnagyobb bánatomra a Parkot betegség miatt ki kellett hagynom...) Vidékiek közül pedig talán, sőt biztos, Kapolcsot emelném ki, ahol is a Művészetek völgye, a maga családias, nyugodt, patakok felett kis hidakon barangolós, olcsó de finom, kürtős kalács illatú, virágkoszorús, csigabuszos miliőjével teljesen elvarázsolt. Ráadásul a hippis énem új szintre lépett, amikor is életem első (szerencsére szuperül alakuló) stoppolását is megéltem. 

Szomorkodásra azért sincs semmi ok, mert annyi jót kaptunk idén is a srácoktól, a koncerteken kívül is. Végre itt a várva-várt ajándék! Sőt rögtön kettő is! Hiszen már egy ideje kijött az új lemez, az UTÓPIA, és az Anna and the Barbies filmet, az Álmatlant is több ízben volt, és van szerencsénk megnézni a mozikban, szeptember óta, országos szinten. Én összesen háromszor láttam moziban, de nem tudok betelni vele! Mint ahogy az új lemezzel sem! 

Végre-végre aktív rajongóként megélhettem én is az új album alakulását! Természetesen szerelemszagú az egész! :) Részemről, örülök, hogy Annáék nem ragadtak le egy stílusnál, hanem megint színes-szagosan kerek minden! Lassú, andalgóstól a mókáson át, a húsba maróan keményig. Kicsit megkésve, de elkésve talán nem, így év végi zárásként, nézzük akkor a dalokat!



Szerelemszagú Utópia!


Saját fotó


~ Holtodiglan

Erős felütés! Igazi, anna and tha barbies-i költői, rapszodikus líraiság. Egy tökéletes, Simi-refrénnel, ami Nagy Lászlót is megidézve – „Visz-e még fogában tartva Szerelmet a túlsó partra?”  foglalja össze a lényeget. A dal lényegét. Az életét... Mindenki döntse el magának. Erős. Erős. Szeretem!



Fotó: Gergely Schöff
Forrás


Kedvenc sorok: 

Össze vagyunk kötve,
Mint hidakkal a Pestek,
Mint titkos kis bűnökkel
Éjszaka a testek.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~ Hét lépés

Aki jár Anna and the Barbies koncertre, már nem egyszer találkozhatott e dallal. Én azt hiszem, a tavaly nyári Parkos csapatáson figyeltem fel rá úgy igazán-igazán, és lett azonnal húsba maró kedvenccé. Ha jól tudom, Anna és Simi nagymamájának e világból távozása ihlette, megint csak nem egy könnyű darab, legnagyobb örömömre, mély, mint egy feneketlen kút, amibe belenézve, az arcunkba csapó hűvös sötétségbe bámulva próbáljuk megfejteni az élet értelmét. Mindehhez erőteljes zeneiség csatlakozik, ami felráz, megszólít, ránk mutat, és nincs hová bújni! Persze hogy szeretem!





Forrás


Kedvenc sorok:

Hé, te ott, az élet peremén
Ugrani kell, különben megfojt a remény,
Illúziók, amikbe megkapaszkodhatsz,
Maroknyi föld, amihez még ragaszkodhatsz.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



~ 4-es 6-os

Azt hiszem, hogy erre a számra mondhatjuk, hogy nagyon Anna and the Barbies, nagyon az övék, és nagyon a miénk! A 4-es 6-ossal valószínűleg mindenkinek, még a nem pestieknek is van élményük, mende-mondájuk... Budapest csodálatos förtelmét, titkait felkaroló ikonikus "fogalom". A fedélzetre lépve, bármely napszakban hallhat és láthat az ember olyat, amit addig még soha. Mindezek után nem is annyira elrugaszkodott, hogy egy sámán-indiánnőnek öltözött és festett Anna üljön le mellénk fluoreszkáló aurával. Lüktető ritmusával, arcon csapó mondanivalójával nálam, talán a Hét lépésnél is nagyobb kedvenc, és ugyan kinek ne égett volna bele a retinájába, ahogy Anna egy meggyújtott kötélen lógva énekelte ezt a Cirkuszban?! Nem szeretem... Több annál!




Forrás: google


Kedvenc sorok:


„Repülnek a kések,
Nem baj, ha néhány betalál,
A festett arcú maszkok mögé
Nem lát be a halál.”


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


~ Segges a Balatonba

Pont jókor jön a lemezen ez a pajkos kikacsintás, időleges feloldozás, ami kicsit könnyedebben meglegyint, groteszk iróniával görbetükröt tart elénk és a világ elé. Gúnyos kis beolvasás az emberiségnek (persze csak akinek inge...), akik a görcsös boldogulás útján elfelejtik hogyan legyenek boldogok. Éljen a technó-diszkó! Éljen a nyár! Éljen a Balaton! Éljen a segges! Éljen a videoklip és éljen Hernádi Dávid villantása! ;) 



Forrás: koncertsziget



Kedvenc sorok:

„Mondd, mennyiben áll meg a csillagos ég?
És mondd, mióta ilyen végtelen szép?
Sorsdöntő lehet a világnézet,
Hogy miből is nyered ki a virágmézet?!”


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~ 1980-valahány

Bár, mint sok híres rocksztár, kicsit nekem is kiestek a 1980 valahányas évek, de csak mert a végük felé születtem, igenis ismerem az érzést! Az almafán csüngést. Bár nálam a cserkófa nyert, amire felmászva feljuthatott az ember lánya és fia a garázstetőre, oda lógtak a leggazdagabb ágak, és a roppanós gyümölccsel degeszre jóllakva onnan dobáltuk a tisztelt jónépet cseresznyemaggal, aztán a hangos kacajt visszafojtó hasalásban teljesedett ki a csíny, később pedig hascsikarásban...  Igencsak szép évek voltak, facebook és online vásárlás mentesek, amikor füves árkokban játszottam katonásdit a kutyámmal vagy margarétából fontam koszorút annak, akit szerettem. Aki mára nekem is „Csak egy téves szám már a telefonkönyvemben”, de azért jó visszaemlékezni! Ezt teszi velünk Simi simogató hangja és a lágy ritmusok. Varázsszőnyegen repít vissza a retró gyönyörű, néha vérciki, de bizsergetően bezsongató világába. Annáék az élményt kiteljesítve még egy lyric videóval is megleptek minket, amiben pőrén tárják emlékfoszlányaikat és darabkáit a befogadó rajongók elé. Bizalmunk és szeretetünk csak fokozódik! Kedves, szerethető dal, amivel azonosulni a pillanat műve csupán!




Forrás: Anna and the Barbies fb




Kedvenc sorok:

„De a nyár most is nyár,
Perzsel úgy, mint akárhány,
Még ha más is csüng most fent az almafán.”

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~ T.K. István

Simi nyilatkozta talán a Petőfi-tévében, hogy ezzel a dallal álltak leginkább hadilábon, és, hogy a közönségnek is vegyes a viszonyulása hozzá. Ebben lehet valami, én is néztem egy kicsit, mikor először meghallottam, és bár már maga a zenei alap rögtön tetszett, nem igazán tudtam hová tenni. De eltelt pár koncert, és megszerettem. Tetszik a hangulata, és hogy olyan... lázadó! Papírforma szerint  nincs ez a dal, de milyen jó, hogy mégis, és igazából szeretem a lemezen hallható lassúbb verziót, de az élőben párszor elhangzott rockosabb-zúzósabb változatot is!



Forrás: Flickr



Kedvenc sorok:

„Kicsit több ez a hely, mint helyrajzi szám,
Nézd, ez itt a házam, ez meg a Hazám!
Én sorszámok nélkül tartalak számon,
Még a DNS mintád is itt ég a számon!”


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~ Egyre inkább idegen

Legelőször Bubnó Marcitól hallottam, és már akkor bekúszott a bőröm alá, szívem közepébe. Kedves, egyszerű, mégis összetett, őszinte, pőre, fájdalmas, borongós, pont, mint a szerelem, amiről szól. Abszolút színesíti a felhozatalt! 



Forrás: google



Kedvenc sorok:

„Akkor, és úgy kellettem, hidegen,
Mint a nyers húst, fogtad meg a kezem.
Nem érdekel, ha ez még fájni fog,
Legyen most jó, legfeljebb belehalok.”


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~ Sajnálom


Na ez! Mikor ezt először meghallottam! Te jó ég! Ez fejbe vág! Tarkón, jó erősen, ami után garantált a szédülés! Ha egy dalt kellene kiemelnem a lemezről, ami a legnagyobb hatással volt / van rám, ez lenne az! Nyers hús, lüktető erek, marcangolt inak, amit Anna csak úgy egy kupacban elénk dob, kezdjünk vele, amit akarunk, tudunk, merünk... Sajnálom, de minden keserűségével együtt szeretem! Nem is. Nem is sajnálom!



Forrás: Pinterest



Kedvenc sorok: kb az összes...

„Ami másnak már nem kell, annyi neked elég,
Ott futsz, ahol méreggel teli a lég.
Vakká vált vágányon visz a vonat,
Amitől legjobban féltél, abba beletolat.

Ameddig szabad a lét, az agyad belefeszül,
Csak egy vajúdó méh vagy, ki a semmibe szül.
Az a katona vagy, aki csak nehezen öl,
Mert te megadod magad, míg ő a kezeden ül.

(...)

Sajnálom, még nem tudom hogyan kell, sajnálom,
Csak próbálom, és mindig megbánom,
Ezt tudom, meg azt, hogy sajnálom, sajnálom!
Sajnálom, míg a múltam foltozod, megvárom,
A folt jól mutat, csak én utálom,
Előtted kabátban is fázom, sajnálom.”



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~ Karjaidban ( Szeresd a vesztest is, ne csak a bajnokot)

Sokadik szám a lemezről, amire zsigerből rá tudnám vágni, hogy kedvenc! Aki jár rendszeresen koncertekre, már egy ideje hallhatja élőben is, de készült hozzá egy  intim-kitárulkozós videó is. Gyönyörűen nyers, pőrén gyönyörű!



Forrás: koncertsziget



Kedvenc sorok:


„Láttál már kábán,
Elhullva, gyáván,
Láttál már félszegen,
Élvezet részegen
Vergődni más
Valaki ágyán.

Lelkem a lepedőd, 
Könnyem a temetőd, 
Lopok egy csillagot,
Amíg te markolod melleimmel
A múló időt.”



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~ Tegnapelőtt, holnapután

Igazi kis meglepetés bonbon a lemezen! Számomra külön kis kikacsintó poén, hogy a lemez, hallásra legkönnyedebb dalocskájában hangzik el a lemezadó cím: Utópia. Ráadásul Szerelmszagú. Anna karcos-füstös-búgó hangjával különösen jó elegyet alkot ez a kis kedvesen szeleburdi nóta, amiben Kis álmos manók ültek a réten,  Puha volt a moha, És én többé nem féltem. Elég „Rubint cipőkön három koppintás”, és máris szívünkbe lepkehálózza magát e dal! 



Forrás: Pinterest



Kedvenc sorok:

„Glitter, és flitter és
Gyémántos csillám,
Rejtély a neved, a szemed meg villám,
Puha és bájos és rendkívül káros,
Nyáréjszakákon a hiányod 
Átmos.”



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~ I Belong to You

A 2005-ös Passionfruit lemezen jelent meg először, majd a 2015-ös MOM akusztikon csendült fel újra, új köntösben, Sena közreműködésével ez a lírai ballada, és ez a felújított verzió került rá végül az Utópia lemezre is. Minden rezignáltságával is jóleső, mélyen lüktető muzsika, felhős, téli napokon különösen jó! Sena hangja megbabonáz, Anna rap-betétje továbblök a jóleső fájdalomba



Forrás: Pinterest



Kedvenc sorok:

„How I longed for another place, how I wanted it to taste
Where fresh aired wind blows freedom in your face
Though love bloomed beneath each touch, still I wanted it so much
To feel the kin of lust, where love was out of touch”


Nektek melyik a kedvenc dalotok, és miért? 


Bár egy kis szünet következik most, mert valamikor a srácoknak is konnektorba kell dugni az aksit, de alig kell, hogy belerázódjunk az új évbe, máris itt lesz a nagy farsangi csapatás az Akvában


Kép forrása
Addig is kívánok minden kedves és kedvetlen olvasónak és zenehallgatónak dallamokban, vidámságban teli szilvesztert, és álmokban és megvalósulásukban, na meg Anna and the Barbies-ban gazdag Boldog Új Évet!


A hidak, az illúziók, a festett arcú maszkok, a virágméz, a csüngés, a kartotékok, a nyers hús, a vajúdó méhek, a múló idő, a gyémántos csillám, a friss levegő, na meg az UTÓPIA és a ZENE legyen veletek!
Miamona

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése